• slider1
  • full screen slider
●  چگونه می‌توان به صورت رایگان از پیشینه‌ی یک پژوهش آگاه شد؟ همه‌ی کاربران بدون محدودیت و به صورت رایگان، به اطلاعات کتاب‌شناختی و 15 تا 20 صفحه‌ی نخست پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات گنج دسترسی دارند و می‌توانند با جست‌وجو در این پایگاه از پیشینه‌‌ی پژوهش خود آگاه شوند. ولی کاربرانی که علاقه‌مند هستند بررسی پیشینه‌ی پژوهش آنان را کارشناسان متخصص ایرانداک انجام دهند و پاسخ آنها در یک نامه‌ی رسمی به نشانی‌ رایانامه‌های دلخواه آنان فرستاده شود، می‌توانند از سامانه‌ی پیشینه‌ی پژوهش استفاده نمایند و با پرداخت آنلاین پانزده هزار تومان، پاسخ خود را دریافت کنند. ●  پاسخ به درخواست پیشینه‌ی پژوهش چند روز به‌ درازا می‌کشد؟ پاسخ درخواست‌ها در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه، و تعطیل رسمی) داده می‌شوند. ●  آیا پیشینه‌ی پژوهش در همه‌ی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کشور جست‌وجو می‌شود؟ خیر. جست‌وجوی پیشینه‌ی پژوهش، تنها در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های موجود در پایگاه اطلاعات گنج انجام می‌شود. ●  آیا می‌توان هزینه‌ی پرداخت شده را پس گرفت؟ خیر. هزینه‌ی پرداخت شده قابل برگشت نیست. ●  پس از دریافت پاسخ، آیا می‌توان نامه‌ی پاسخ را برای دیگران نیز فرستاد؟ کاربران پس از دریافت پاسخ، می‌توانند در صفحه‌ی درخواست‌های گذشته‌ی خود، روی فرستادن نامه کلیک کنند و نامه را به نشانی رایانامه‌ی دیگران نیز بفرستند. ●  آیا نامه‌ی پاسخ که سامانه‌ی پیشینه‌ی پژوهش می‌فرستد، برای تصویب پیشنهادیه (پروپوزال) در دانشگاه کافی است؟ ایرانداک در این زمینه مسئولیت و نقشی ندارد و تصمیم‌گیری درباره‌ی پیشنهادیه (پروپوزال) دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تصویب آن، در اختیار مؤسسه‌ی محل تحصیل آنهاست. ●  اگر در زمان پرداخت آنلاین، ارتباط قطع شود یا خطایی رخ دهد، چه باید کرد؟ اگر کاربری مبلغ هزینه را در صفحه‌ی بانک پرداخت کند، ولی دکمه‌ی بازگشت را نزند، پس از ده تا پانزده دقیقه، مبلغ پرداخت شده به حساب کاربر بازگردانده می‌شود. اگر کاربری دکمه‌ی بازگشت را بزند، ولی به سامانه‌ی پیشینه‌ی پژوهش بازنگردد، می‌تواند با پژوهشگاه تماس بگیرد و شماره‌ی رهگیری خود را اعلام نماید تا وضعیت پرداخت ایشان روشن شود. ●  در کادر عنوان پژوهش در صفحه‌ی درخواست تازه، چه چیزی باید وارد شود؟ در این کادر، عنوان پژوهش کاربر وارد می‌شود و عنوان‌های همانند آن که در پایگاه اطلاعات گنج هستند، در نامه‌ی پاسخ برای ایشان فرستاده خواهد شد. ●  آیا متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های انجام شده در زمینه‌ی موضوع پژوهش نیز برای کاربران فرستاده می‌شود؟ خیر. تنها نشانی دسترسی به اطلاعات همانند در پایگاه اطلاعات گنج برای کاربران فرستاده خواهد شد. دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، پیرو مقررات و خط‌مشی‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاست. ●  چگونه می‌توان اطلاعات پیشنهادیه (پروپوزال)، پایان‌نامه، یا رساله را در ایرانداک ثبت کرد؟ برای این ثبت اطلاعات پیشنهادیه (پروپوزال)، پایان‌نامه، یا رساله باید از سامانه‌ی ثبت استفاده کرد. در سامانه‌ی پیشینه‌ی پژوهش، کاربران تنها از پیشینه‌ی یک پژوهش به صورت رسمی آگاه می‌شوند. ●  اگر هنگام ثبت عنوان پژوهش، کلیدواژه‌ی نادرستی وارد شود، چه باید کرد؟ کلیدواژه‌های وارد شده از سوی کاربران، پیشنهادی هستند و بیشتر برای فهمیدن بهتر عنوان به‌کار می‌روند. افزون بر کلیدواژهای کاربران، کارشناسان ایرانداک از کلیدواژه‌های گوناگون دیگر نیز استفاده می‌کنند، بنابراین کلیدواژه‌های نادرست نمی‌توانند تأثیر چندانی بر نتیجه‌ی جست‌وجو داشته باشند. ●  اگر گذرواژه‌ی (Password) خود را فراموش کنم، چگونه می‌توانم به آن دست یابم؟ در صفحه‌ی نخست سامانه، در زیر کادر ورود به سامانه، عبارت «گذرواژه‌ام را فراموش کرده‌ام» آمده است. با کلیک روی این عبارت، گذرواژه شما به رایانامه‌ای که پیش تر در سامانه تعریف کرده‌اید، فرستاده می‌شود. ●  فراموش کرده‌ام نام و نام خانوادگی خود را بنویسم، چگونه می‌توانم نامه‌ی پاسخ سامانه را با نام و نام‌ خانوادگی خود دریافت کنم؟ پس از ورود به سامانه، فرم اطلاعات کاربری را دوباره پر و ثبت کنید. سپس وارد درخواست‌های گذشته شوید و روی فرستادن نامه کلیک نمایید. روی نامه‌ی پاسخ، حتی اگر اقدام شده باشد، نام و نام خانوادگی شما نوشته خواهد شد. ●  شماره‌ی ‌ره‌گیری خود را فراموش کرده‌ام، برای پی‌گیری درخواستم چه کار کنم؟ پس از ورود به سامانه، گزینه «درخواست‌های گذشته» را کلیک و شماره‌ی رهگیری و موقعیت همه‌ی درخواست‌های خود را ببینید. ●  برای رایانامه‌ام مشکلی پیش آمده و نمی‌توانم‌ پاسخ درخواست خود را دریافت کنم؟ چگونه پاسخ را دریافت کنم؟ افزون بر فرستادن نامه به رایانامه‌ی کاربران، می‌توانید پس از ورود به «درخواست‌های گذشته»، در بخش موقعیت نامه، روی «دریافت نتیجه»، کلیک و نامه را ببینید و چاپ کنید. ●  عنوان موضوعی که در سامانه وارد کرده‌ام،‌ اشکال دارد؛ آیا می‌توانم آن را ویرایش کنم؟ خیر، پس از ثبت عنوان، نمی‌توان ‌آن را ویرایش کرد و باید موضوع درست را به عنوان یک موضوع تازه وارد سامانه کنید. ●  آیا می‌توان بررسی پیشینه‌ی چند موضوع را نیز درخواست کرد؟ درخواست بررسی جداگانه‌ی پیشینه‌ی چند موضوع شدنی است، ولی درج چند موضوع در یک درخواست شدنی نیست و به چنین درخواست‌هایی پاسخ داده نخواهد شد.